menu

Sinds 1994 organiseert STAP Reizen wandelvakanties in Zuid Europa.

Sinds 1994 organiseert STAP Reizen wandelvakanties in Zuid Europa.
Begonnen met wandelweken op vier Griekse eilanden is het aanbod inmiddels gegroeid tot meer dan veertig verschillende arrangementen, variërend van 6-daagse arrangementen tot 15- en 21-daagse trektochten van eiland naar eiland. STAP wandelt niet meer alleen in Griekenland maar ook in Italië, Kroatië, Spanje inclusief Balearen en Canarische eilan- den,Turkije en Portugal en de Portugese eilanden Madeira en Azoren.

Het aanbod is uitgebreid en veelzijdig geworden, maar de organisatie is klein en persoonlijk gebleven. Een team van 4 mensen verzorgt de boeking van het begin tot het eind. Zij kunnen dat uitstekend want zij hebben zelf het wandelarrangement gemaakt en gelopen. Zij weten dus waarover zij praten. Zij weten ook wat je beweegt want zij delen het plezier in het wandelen in de mooiste gebieden van Zuid- en West Europa. 
STAP-team

De STAP-service

Waarom kiezen voor een STAP-wandelvakantie? Daar is maar één antwoord op mogelijk. Om de service die STAPReizen levert. De STAP-service is de olie die een wandelvakantie gesmeerd laat lopen. 

STAP-zorg vóór de reis

Gerichte informatie vooraf kan essentieel zijn bij de beslissing welke reis je gaat boeken. Op kantoor zijn medewerkers die de vragen op basis van eigen ervaring kunnen beantwoorden.Wanneer je belt of emailt, krijg je contact met degene die het arrangement zelf heeft gelopen.

Je krijgt het STAP-informatie-pakket ca. 3 weken voor vertrek thuis gestuurd. Het is een uitgebreid pakket en bevat naast de routebeschrijvingen in het nederlands, wandelkaarten ook informatie over de streek, over plaatselijke festiviteiten, culturele uitstapjes en tips naar bijzondere restaurants. De vakantiepret begint al ruim voor je vertrekt.  

STAP-zorg tijdens de reis

Bij de meeste arrangementen wordt een heleboel geregeld en gecheckt: bagagevervoer tijdens een trektocht, veerboten tijdens een eilandhop, treintijden en aankomsttijden voor de accommodatiehouders. Er komt heel wat bij kijken!

Je merkt het niet of nauwelijks, maar vaak houdt een medewerker op kantoor je tijdens de reis nauwkeurig in de gaten en zorgt ervoor dat, wanneer het vliegtuig is vertraagd of bootschema gewijzigd, taxi en accommodaties worden geïnformeerd.  

STAP-zorg na de reis

Nazorg begint bij het evaluatieformulier dat veel STAP-wandelaars invullen en opsturen. Die evaluaties leveren altijd waardevolle informatie op. Essentieel zijn ze wanneer een pad onbegaanbaar is geworden door lawine of verschuiving, wanneer markeringen zijn verdwenen of veranderd, wanneer een ‘roze geverfd schuurtje’ blauw is geverfd. Belangrijk ! Op grond van die informatie gaan controleurs om de zoveel tijd de wandelingen nalopen. Zo levert jouw evaluatieformulier een bijdrage aan de kwaliteit voor de lopers na je. Ook dat is onderdeel van de STAP-service.